Parfymstil

måndag 17 april 2017

På skärtorsdagen kom jag till jobbet vid åttatiden. Allt var som vanligt, jag låste upp kontoret, hängde av mig min kappa och startade min dator. Men sedan började jag känna att något inte var som det skulle. Jag såg mig omkring, men allt såg ut som vanligt. Tekoppen stod där jag lämnat den dagen före, på skrivbordet låg de ständiga högarna med papper och alla färgglada kom-ihåg post-its satt kvar på min dator. Jag ögnade igenom en pappersbunt och gjorde en snabb prioritering av dagens arbetsuppgifter. Men hur det än var så kände jag mig lite desorienterad. Och då kom jag på vad det var som var fel: jag hade glömt ta på mig parfym den morgonen. 



Jag älskar parfym. Jag äger inte många stora flaskor, däremot gillar jag att köpa parfymprover på internet och jag vill alltid ha en sisådär tjugo-trettio stycken parfymer att välja mellan. Jag tänker på parfym som en oumbärlig del av min stil. 

Jag brukade leta efter en signaturparfym, en parfym som jag älskar och som folk skulle känna igen mig på. Men det visade sig att jag älskar en mängd olika dofter och varken kan eller vill välja bara en. Jag använder parfym efter olika kriterier: årstid, klädsel, tillfälle, humör. Det kan vara ovanliga och lite svåra parfymer, vintageparfymer, eleganta märkesparfymer eller billiga enkla parfymer. Jag har inget favoritmärke och ingen prestige när det gäller mina parfymval, det ska bara vara en doft jag gillar och trivs med. En doft som känns som min stil. 


Hur har du det med parfym? Är parfym en del av din stil? Har du en signaturparfym eller en parfym för varje humör? 


Post Comment
Skicka en kommentar