Det finns fynd att göra!

söndag 19 mars 2017


Jag tycker om att gå på loppisar, second hand och antikbutiker och jag älskar att fynda. Dels har jag alltid gillat gamla prylar och äldre tiders estetik. Det finns så mycket vackert och praktiskt man kan få  för en spottstyver. Dels bidrar den sortens shopping inte till miljöförstöring och barnarbete. Jag letar efter allt möjligt, krukor, tekoppar, tavlor, böcker, tyger och kläder och genom åren har jag hittat mycket fina saker.

När det gäller kläder så är jag en kjolperson (och mer och mer en klänningsperson) vilket betyder att jag använder ohemula mängder strumpbyxor. Det är dyrt och de är inte hållbara, ibland får man vara glad om man ens får dem på sig innan de går sönder.  Den här vintern har jag spenderat mer pengar på strumpbyxor än på riktigt klädesplagg.

Vanligtvis finns det inte mycket strumpbyxor att fynda på second hand men häromveckan hade jag tur. På Erikshjälpen hittade jag två vackra mönstrade strumpbyxor från tyska Kunert och ett par från Wolford, för en tia styck! Så om du är kjolperson som jag och ute och letar efter fynd på loppis och second hand, missa inte att kolla efter nylonstrumpor i obrutna förpackningar. Det finns fynd att göra!
Post Comment
Skicka en kommentar