Jag gillar inte handkräm. Förutom den här.

söndag 29 januari 2017




Jag gillar inte kladdigheter på mina händer. Överhuvudtaget. Jag gillar inte att använda hårvax eftersom jag inte gillar att ta i det, jag gillar inte att stoppa händerna i deg när jag bakar så allt jag bakar hamnar i matberedaren, jag gillar definitivt inte handkräm. Jag behöver handkräm, men jag gillar inte handkräm. Att kladda ner mina händer utan att få lov att tvätta av kladdet omedelbart känns ytterst obehagligt. 

Men ja, jag behöver ju handkräm. Det är vinter, det är kallt och blåsigt ute, inne är det torrt och varmt och mina små tassar lider snart uttorkningsdöden. I ett desperat försök att rädda dem provade jag något nytt: Hyalomiel från Féret Parfumeur, en produkt de har tillverkat sedan 1878. 

Hyalomiel är en lätt och klar gelé som snabbt glider in i huden och ger fukt, men utan att lämna en kladdig hinna på min hud. Den har en mild och behaglig doft av pudrig honung och ros som jag trivs så bra med att jag hade köpt den om den funnits som parfym. 

Och Voilà! Mjuka händer!


*Det här är inte ett sponsrat inlägg, detta är en produkt jag köpt själv. 




Post Comment
Skicka en kommentar